Friday, May 28, 2010

Varenda danssteg luktade sperma (svarta hål)

Jag kommer aldrig att glömma
när hon sa att hans kuk smakade pesto
det var fest och
visst är det märkligt att
färgglada drinkar kan göra en
så ohyggligt klarsynt

Bered er väg förr herran
varenda danssteg luktade sperma
dom sa din farsas konfirmationskavaj klär dig
men jag blev ingen zigenare för det
dom sa din farsas konfirmationskavaj klär dig
och jag blev ingen italienare heller

Ibland vill jag sparka in dörren hos dom
ofarliga halvmesyrerna
ibland vill jag tillbaka till tiden
då folk dog och svalt medan andra flydde landet

Jag kommer aldrig glömma
när vi klev ner i svarta hål
för första gången

Vaknande i trasiga kläder
men våra vansinniga fäder
hade stämplat in och begett sig ut
flera timmar innan dess
så vi somnade om
sen ringde vi till dom
som kunde berätta om vad fan som hände
när vi klev ner i svarta hål

Jag kommer aldrig vänja mig vid
känslan av borttappade legitimationer
och bankkort som måste spärras
stod skärrad på vilken flygplats som helst

Du sa nu har du äntligen nåt nytt att skriva om

Som inte juldagar och kulmagar
hade räckt eller något annat käckt
som dom ofarliga går igång på

Du sa men du är inte sån
sen vände du dig om
och så sprang vi nerför nån paradgata
för vi kan bara älska eller hata
långt härifrån tillbaks till svarta hål


Jag kommer aldrig
aldrig ge mig av igen
utan att ta dom svarta hålen med mig

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se