Tuesday, February 16, 2010

Baksidetexten

Inatt skickade jag således och till slut "Sanningen kommer vara ett pekoral" till Paula från Brinkens väg som ska layouten påhittet. Nedan följer baksidestexten. Ett slags manifest om vad fan jag pysslar med. Förhoppningvis bringar det också någon form av klarhet för dom puckon som jämt och ständigt frågar vad fan Rivalierande stenar är för något och varför vi gör som vi gör.

Halmstad, 16 februari 2010.

Jag vet att en del stör sig på det här men jag jagar något. Kicken som när Petter SMS:ar om någon ny snussort som ”ger en riktig sunkig Hilco-känsla” och hon som går bredvid mig säger att det måste vara som en vit porslinshund med en rosa tuss runt halsen. Hilco är en presentbutik i Frillesås. Och jag exploderar inombords. Först när hon fattar vad jag och Petter menar med ”sunkig Hilcokänsla”. Och sen när Petter skriver ”ja, exakt så!” när jag SMS:ar tillbaks om hunden med den rosa tussen runt halsen. Jag jagar kicken som repliker från engelska The Office-avsnitt och Mikael Österdahls webcamsändningar. När han åker runt i sin bil och berättar om vem som bor där, där och där. Rivaliserande stenar handlar om sådant. Att jaga kicken. Att vara totalt gränslös och ge blanka fan i vad smaksättare, mingelmiffon och annat slödder säger. Om jag lyckas? Ingen jävla aning. Men någon gång om året. När dom som verkligen känner mig är i samma rum då kommer den där bekräftelsen som kicken ger. Det är alltså ingen utopi. För mig är det här fullt möjligt. Sanningen kommer vara ett pekoral.

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se