Tuesday, December 28, 2010

Brunt cocks och bekräftelser

Han vet inget om spackel
om han tror att turkbulgarerna i Bua
spacklar sig värst
likt den där julgransbelysningen vid Bråtaviken
som han envisas med att kalla Brödaviga

Och hon vet inget
om episka nätter
för hon har inte
legat dyngrak och däckad
på Torstensviksberget

Du vet inget om Raymond Carver
och Alf Robertson
och jag vet inget om
någon soluppgång nångång
fast kanske tusen andra
utan brunt cocks och bekräftelser

Han vet inget om mischmach
om mischmasch och tingeltangel
är den där white trash-bruttan i busskuren

Och hon vet inget
om den stora vida världen
om den stora vida världen
är två kvarter
i en stad som visas på teve ibland

Du vet inget om Bo Åkerström
och Rune i Viken
och jag vet inget om
att vänta vid Picasso
bara för att Per Gessle gör det
utan brunt cocks och bekräftelser

Jag trodde på spöken ett tag
sökte händer att hålla
för att hålla mig ifrån dom

Jag stod lycklig sen
med fötterna gjorda
för en annan jord
så jävla glad
för att slippa se mig själv

Lägga band på mig själv
genom brunt cocks och bekräftelser

1 comment:

Anonymous said...

detta har inget med nåt att göra, men jag är jsut klar med en liten minnesbild av en sommar i Frillesås!

http://kucke-li-lo.bloggplatsen.se/2011/01/19/4401216-matminne/

Slutet av 60-talet var det

LiLo

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se