Thursday, December 02, 2010

Outro till en digerdöd


Fuck till mellanstadiemobb och kulturelit
fuck till högstadiehöger och hipsters
klassens clown med en nordanvind som bästa kompis
klubbens krasch med flackande blick

Hörde jag dom bakom mig
dalta med det sociala arvet
så jag det satans svarta
slå volter runt omkring mig

Snälla säg något roligt eller nåt skoj
som en nyårsrevy av Stefan & Christer
snälla säg något radikalt eller brutalt
som en husneger från nån förort någonstans

Fuck till gymnasietid och spruckna drömmar
och åt helvete med tågförseningarna till himmelriket
småstadsagitator utan glöd efter tjugofem
storstadsaligator som bara vill äta upp en

Hörde jag dom framför mig
dalta med allt som är på låtsas
saknade jag någon som kunde berätta
en hel och ren historia för mig

Snälla säga något viktigt som inte är på riktigt
smäll upp ditt jävla CV i nyllet på mig
så att jag kan låtsas bry mig
om dina tomtar, troll och tamagutchys

Fuck till indiepop och reggae
och åt helvete med ryggdunksrunk och dödslängtan
gömmer mig med stridsyxan i närmaste skyddsrum
dömer ut min spegelbild som en hopplös föredetting

Vill inte leva livet som i några Gyllene tider
för jag hörde hela busskön hålla andan
och inte ens stjärnorna en decembermorgon
kunde ge svaret på en enda liten fråga

SMS:ar jag närmaste bosnier från barndomen
att nu dricker vi tequila rose i mängder
för det är ingen idé
att tänka på den här skiten nåt mer

Hann aldrig ramla ur ur spjälsängen
innan DJ:n slog igång
ett outro till den gamla digerdöden

Ränderna går aldrig ur

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se