Tuesday, March 30, 2010

Det var elden eller något annat

Det var bara blodsockerfall och blondiner
på besök i min friggebod
och jag hade ingen lust
att dö av självhat
på 732:an in till Kungsbacka

Så jag åkte från Frillesås
till Stockholm
bara för att se
om där fanns
föhoppningar och regnbågar
precis som Håkan Hellström sjöng
på den där sambaplattan

Och plötsligt stod jag där
med ADHD-ryck
i tunnelbanan mot Fridhemsplan

Fotspåren att följa
hade suddats ut
någonstans innan Skövde

Det var elden eller något annat
för gatloppet bara fortsatte sen

Det var bara bönder och blondiner
i min friggebod
och jag ville inte dö helt själv
efter en misshandel
på Jutegårdsvägen hem

"Men min pojkvän
han är konstnär
har bott London och Berlin
och rabblar ackordföljder för mig"

Ja, ni förtjänar varann
dra åt helvete
jävla söderfitta

Och plötsligt stod jag där
med autism i blicken
i det dom kallar för tricken

Blodspåren i snön
blev skrattattacker
någonstans vid Wolmar Yxkullsgatan

Det var elden eller något annat
för kravallerna i mig bara fortsatte sen

Det vara bara snusfläckar och samvetskval
i mitt rum
men telefonen ringde
så jag rätade ryggen

Bombhoten i trappuppgången
var plötsligt något helt annat

Men elden var kvar

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se