Tuesday, March 23, 2010

Fastlandet kan dra åt helvete

Kan jag inte bara få landa lite
inte i dig
snarare bredvid dig

Höra kättinglängor slå utanför
eller något annat
som gör allt
så jävla stilla

Har hört samma kille
sjunga samma sång
ståendes i samma uppgång

Nu skulle jag kunna dö
för soluppgångar och uppriktiga leenden

Hallå!
Frillesås och Löftadalen
jag har hört att ni klarar er

Något säger mig
att jag borde göra detsamma

Så jag harklar mig
och hoppas på någon slags tystnad sen

Kan inte tiden stå stilla
när hon stryker handen över huvudet
inte rusa iväg
och ta henne med sig

Jag är trött på att vänta
på tåg och bussar
telefoner och taxametrar

Står på ett Folkets hus
och undrar om fyllan på firmafesten
är mer förnedrande
än uppträdandet på samma fest

Har tänkt samma tanke
i samma byggnad
fast i en annan stad

Och jag skulle kunna dö
för att åtminstone slippa fastlandet

Hallå!
Frillesås och Löftadalen
jag har hört att ni besparar er

Från att tänka sådana tankar
så jag tar mig för pannan

Och låtsas gör detsamma

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se