Monday, March 29, 2010

Ett kallt jävla land

Det här är ett tyst jävla land
vi bygger barnhem i Afghanistan
för att slippa ensamma ungar
vi skickar folk till tortyr
och vem bli bo granne
med en sandneger?

Ingen,
men ingen är rasist
vi har ju mångkulturella dagar i skolorna
kurdisk dans och sån skit
sen käkar vi tacos i villakvarteren

Dom som röstar på SD
hade nog bara en tragisk uppväxt
i någon landsbygdshåla nånstans

Visa bara någon dokumentärfilm
om Raul Wallenberg
eller bygg en fritidsgård
så ska ni se att allting ordnar sig

Men herre gud vad jag fryser om mina händer

Det här är tyst jävla land
vi skriker bara lite grann
när vi springer ikapp
utför Blåsippans väg

När vi tävlar
om vem som tycker
integrationen är mest misslyckad

För det är väl därför
killar i kostym
brudar med uppvikta jeans
och nån som sett på Efterlyst
på fullaste allvar vill stänga gränserna

Låt dem äta lite sushi bara
så ska ni se att allting ordnar sig
inför burkaförbud
så kommer allting bli bra
assimilera varenda jävel
till och med somalierna
längst bak i bussuen

Det kommer fixa sig
det kommer bli bra

Men herre gud vad jag
fryser
om mina händer

Det här är ett tyst jävla land
jag käkar en cheeseburgare
dricker en skabbig
Mcdonaldskaffe
ringer en kompis

Men herre gud vad jag fryser
om mina
händer

Ingen idé att säga något

För då är man väl bara jävligt tråkig

1 comment:

Anonymous said...

Vad är det här för rappakalja? Klanka på andra går bra, för då skaffar man sig en himla massa godhetspoäng ....

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se