Wednesday, March 31, 2010

Handklapp Halleluljah (tuggummipop är bättre än rakblad och sån skit)


Jag har sett dom glada hundarna
springa ikapp i hamnarna
dom varma somrarna
känt dom snälla famnarna

Och jag var fjorton och bländad
blev väl sexton och fulländad
slog en lov med min cykel
men jag blev aldrig så lycklig

Som ett i duggregn långt därifån

Jag har hört dom glada sångerna
i dom vackra parkerna
handklapp Halleluljah
med baptisterna och boråsarna

Och jag var arton och skändad
blev väl tjugo och förändrad
spårvagnar och saltstänk
men jag var aldrig så klartänkt

Som i en dimma vid en tågräls

Och jag hört på trutarna
vid Stråvalla strand
tänkt att allt kommer sluta bra
för någonstans finns väl en hand

Och jag var tjugotvå och knappt född
blev tjugofem och knappt berörd
men så hörde jag en låt från nittiotvå
och jag har aldrig varit så

Levande och lycklig som i taxin därifrån

Handklapp Halleluljah!

Det var det som tog oss det hit
det är det som
ska ta oss härifrån

1 comment:

borran said...

Fantastiskt fantastiskt!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se