Sunday, March 14, 2010

Jag ville ju bara ha en Göteborgs rapé

Slå på några jävla synthpoptrummor
och något blipbloppande på det

Jag går och köper för snus
och låtsas
att det är spännande

Jag står på bron vid Skärmarbrink
och fumlar
med mobilen

Telenor har test
dom gör reklam överallt
om vanor och sånt
och jag vågar inte testa

Jag kliver av vid Skanstull
och två hunkar
ur den nordgermanska folkstammen
hånskrattar

Jag ville ju bara
ha en Göteborgs rapé

Slå på den där Love is my drug
som han från Jönköping sjöng
han som var storebror
till någon Magda kände

Jag går ner Skånegatan
och har backslick
för det finns ingen annan lösning

Jag blir dödad med blicken
och vill döda tillbaka
men ett hej och ett tack

Jag går till Mc Donalds istället
har ingen kulspetspenna i fickan
knulla hela världen

Det hånglas i tunnelbanan hem
det hånglades på tåget hit
det hånglas
till och med
utanför
den glade libanesens gatukök

Jag är inte gjord för sånt här

Ville bara ha en avsugning
någon att krama
och en jävla Coca cola

Slår på något med John Travolta när jag kommit hem

No comments:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se